Kas ir e-veikals un kādi ir e-veikala izstrādes posmi? E-veikals ir virtuāls veikals, kurā tiek pārdotas preces vai pakalpojumi. Vārds “e-veikals” mūsdienās ir kļuvis par retāk izmantotu vārdu, ko aizstāj vārdu salikums “interneta veikals”. Vārdā “e-veikals” burts “e” apzīmē, ka veikals ir elektronisks un izvietots tiešsaistē jeb internetā, līdzīgi kā vārdā “e-pasts” burts “e” norāda, ka pasts ir elektronisks.

E-veikala izstrādei ir vairāki posmi. Tie ietver ne tikai paša veikala izstrādes procesu, bet arī tā sagatavošanas darbus, satura izveidi, kā arī testēšanu, uzturēšanu un apkalpošanu.

Būtiskākie e-veikala izstrādes posmi

  • Domēna nosaukuma (kas identificē zīmolu) izvēle un iegāde.
  • E-veikala izstrādātāja izvēle. Šis posms ir ļoti būtisks, jo izstrādātājs būs tas, kurš palīdzēs veikt turpmākos posmus. Izvēloties profesionālu izstrādātāju, iegūsiet profesionālu interneta veikalu.
  • E-komercijas platformas izvēle (piemēram, OpenCart, NomasVeikals, Woocommerce vai Shopify). Izvēlēties savam biznesam vispiemērotāko platformu.
e-veikals
e-veikals
  • Dizaina izvēle. Atrast dizanu, kas atbilst e-komercijas redzējumam var būt visai sarežģīti. Lai ietaupītu laiku un izmaksas, iespējams izvēlēties jau gatavus dizainus “templates”, kas pēc tam tiek pielāgoti pēc klienta vēlmēm. Ja nepieciešams unikāls dizains, tiek veidotas skices.
  • Interneta veikala izstrāde un pielāgošana. Tiek veidots pats interneta veikals pēc skices vai uzlabots un piemērots izvēlētais gatavais dizains.
  • Informācijas un preču ievietošana. Publiski pieejama informācija par pašu uzņēmumu, interneta veikala noteikumiem, piegādes, apmaksas un preču atgriešanas noteikumiem var būtiski samazināt jautājumu skaitu no klientu puses.

  • SEO rīku izmantošana. Izmantojiet SEO rīkus, lai paaugstinātu interneta veikala pozīcijas konkrētiem atslēgas vārdiem meklētājprogrammās. SEO rīki palīdzēs izvietoto saturu optimizēt, lai interneta veikals būtu labāk redzams.
  • Uzturēšana un informācijas papildināšana. Pēc interneta veikala izstrādes nepieciešama tā uzturēšana, sitēmas atjaunināšana kā arī iespējamo kļūdu novēršana. Jāņem vērā, ka, lai noturētu SEO pozīcijas, nepieciešams arī regulāri papildināt informāciju. To iespējams darīt, piemēram, izveidojot blogu, kurā pievienot rakstus par interneta veikalam saistošām un aktuālām tēmām.
e-veikals

Interneta veikala izvēle

Sistēmas izvēle, uz kuras būvēt savu interneta veikalu, ir ļoti būtiska. Pareiza sistēmas izvēle ir jebkura veiksmīga, efektīva un pilnvērtīgi funkcionējoša interneta veikala pamatā.

Pirms veiciet interneta veikala izveidi – veltiet laiku sistēmas izvēlei, iepazīstieties ar to un apzinieties to visas priekšrocības un trūkumus!

Svarīgi ņemt arī vērā faktoru, ka dažkārt tieši lokāli veidotas sistēmas, kas veidotas konkrētiem tirgiem, ņemot vērā konkrētās valsts nianses, spēs sasniegt klientus efektīvāk kā globālās sistēmas, kurām nepieciešams ieguldīt ilgāk laiku, lai tās pielāgotu konkrētās valsts tirgum.

Vēlies noskaidrot vairāk? Sazinies ar mums!